publicaciones seleccionadas artículo académico Agentic Engagement: An analysis of its use in the Spanish-speaking educational context. WIMB LU. 19(1):1-23. 2024 UNIVERSITY DROPOUT: PREDICTORS AND MEDIATORS IN FIRST-YEAR CHILEAN UNIVERSITY STUDENTS. REVISTA COSTARRICENSE DE PSICOLOGIA. 42(1):45-64. 2023 EFFECTS ON LEARNING AND SATISFACTION OF USING FLIPPED CLASSROOM AND AUTHENTIC ASSESSMENT IN UNIEVRSITY MATHS FOR ENGINEERING FRESH MEN. EDUCACION (PUCP-PERU). 30(58):206-227. 2021 ESTUDIOS PEDAGOGICOS. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 47(1):235-250. 2021 PLANNING AND USE OF ASYNCHRONOUS ACADEMIC TIME BY UNIVERSITY STUDENTS DURING THE PANDEMIC. FORMACION UNIVERSITARIA. 14(4):113-122. 2021 INTERPERSONAL BEHAVIOR OF THE TEACHER ASSOCIATED WITH THE ACADEMIC COMMITMENT OF FIRST YEAR ENGINEERING STUDENTS. REXE- REVISTA DE ESTUDIOS Y EXPERIENCIAS EN EDUCACION. 19(39):145-161. 2020 PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE UNIVERSITY STUDENT ENGAGEMENT INVENTORY IN CHILEAN ENGINEERING STUDENTS. REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA. 4(57):77-90. 2020 A METHODOLOGICAL STRATEGY TO TEACH INNOVATION IN KINESIOLOGY STUDENTS. REVISTA DE LA FUNDACIÓN EDUCACIÓN MÉDICA. 21(5):235-237. 2018 PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF GAMBRILL AND RICHEY'S ASSERTIVENESS INVENTORY ON CHILEAN UNIVERSITY STUDENTS. REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA. 1(43):33-43. 2017 DESARROLLO DE ACTITUDES FAVORABLES HACIA LAS COMPETENCIAS GENÉRICAS EN UN CURSO DE LA CARRERA DE KINESIOLOGÍA. REXE- REVISTA DE ESTUDIOS Y EXPERIENCIAS EN EDUCACION. 15(28):71-91. 2016 DIFERENCIAS EN EMPATÍA SEGÚN SEXO Y ÁREA DISCIPLINAR EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS CHILENOS DE LA PROVINCIA DE CONCEPCIÓN, CHILE. EDUCACION (PUCP-PERU). 25(49):63-82. 2016 EFFECTS OF A SUPPORT PROGRAMME FOR TRAINING OF GENERIC SKILLS OVER PSYCHOLOGICAL VARIABLES. WIMB LU. 10(2):39-54. 2015 libro EXPERIENCIAS DE LA FORMACIÓN DE COMPETENCIAS GENÉRICAS EN EDUCACIÓN SUPERIOR: CASOS BASADOS EN EL CONOCIMIENTO CONSTRUIDO EN LA UNIVERSIDAD DE CONCEPCIÓN, CHILE 2015