publicaciones seleccionadas artículo académico DESIGN AND HEALTH: AN INTERDISCIPLINARY BASELINE EXPERIENCE OF PRODUCT DESIGN TO HEALTH NEEDS OF THE CHILEAN ELDERLY. JOURNAL OF THE PAKISTAN MEDICAL ASSOCIATION. 71(2-A):449-455. 2021 RELATIONSHIP BETWEEN OCCUPATIONAL COMMITMENT AND TEACHING PRACTICES AMONG HEALTHCARE TEACHERS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 149:268-273. 2021 AN APPROACH TO SOCIAL REPRESENTATIONS OF SCIENCE IN UNIVERSITY TEACHERS. INTERCIENCIA. 44(5):280-286. 2019 PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF A NEWLY DEVELOPED OCCUPATIONAL IDENTITY QUESTIONNAIRE FOR UNIVERSITY TEACHERS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 146(3):379-386. 2018 INTERDISCIPLINARY EXPERIENCE FOR THE DESIGN OF HEALTH CARE PRODUCTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 145(10):1289-1299. 2017 REVISTA MEDICA DE CHILE. REVISTA MEDICA DE CHILE. 145(7):934-940. 2017 MOTIVATION AND SELF-DIRECTED LEARNING AMONG MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 144(5):664-670. 2016 FACTORIAL STRUCTURE AND RELIABILITY OF THE ACADEMIC SATISFACTION QUESTIONNAIRE ON CHILEAN MEDICAL STUDENTS. REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA. 2(40):73-82. 2015 FACTORS ASSOCIATED WITH SELF-DIRECTED LEARNING AMONG MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 143:374-382. 2015 HABILIDADES DE PENSAMIENTO COMO EJE DEL PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE EN CIENCIAS DE LA SALUD 2015 LEARNING STRATEGIES OF AUTONOMOUS MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 143:1579-1584. 2015 ATENCIÓN DEL O LA ADOLESCENTE BASADO EN EL MODELO DE SISTEMAS DE BETTY NEUMAN 2014 ESTRUCTURA FACTORIAL Y CONFIABILIDAD DEL INVENTARIO DE BURNOUT DE MASLACH EN UNIVERSITARIOS CHILENOS. REVISTA ARGENTINA DE CLINICA PSICOLOGICA. 21(3):255-263. 2012 CAPACITACIÓN DE ESTUDIANTES DE PRIMER AÑO DE MEDICINA EN LA APLICACIÓN DE ESTRATEGIAS DE PREVENCIÓN EN SALUD EN EL NIVEL PRIMARIO DE ATENCIÓN. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 2(1):26-28. 2005