publicaciones seleccionadas artículo académico CRITICAL INCIDENTS AND THEIR CONTRIBUTION TO THE PROFESSIONAL IDENTITY OF THE MIDWIFE PROFESSOR IN CHILE. INVESTIGACION EN EDUCACION MEDICA. 9(35):38-48. 2020 IDENTITY OF THE OBSTETRICS TEACHER AND ITS RELATIONSHIP WITH STRATEGIES TO COPE WITH CRITICAL INCIDENTS. EDUMECENTRO. 12(4):1-13. 2020 CASE STUDY: TENSIONS AND CHALLENGES IN THE ELABORATION OF SCHOOL REGULATIONS IN CHILE. EDUCACAO E PESQUISA. 44:1-22. 2017 EVOLUTION OF COMPETENCES RELATED TO ICT AND INCLUSIVE EDUCATION IN THE INITIAL PRACTICUM OF TEACHERS. BORDON. REVISTA DE PEDAGOGIA. 1-16. 2017 IMPLICATION OF GENDER IN THE READING TEST OF THE EDUCATION QUALITY MEASUREMENT SYSTEM (SIMCE). ANALYSIS OF GENDER, GEOGRAPHIC ORIGIN, SOCIOECONOMIC GROUP, AND ETHNICITY IN ARAUCANÍA REGION. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 43(2):65-91. 2017 KEYS OF COMPROUND TO REDEFINE THE MODEL OF EVALUATION OF THE QUALITY OF TEACHING AT UNIVERSITY OF CONCEPCIÓN. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 42(4):68-85. 2016 PRINCIPIOS ORIENTADORES DE LA CONVIVENCIA EN EL AULA: UNA ESTRATEGIA DE REFLEXIÓN COLECTIVA. EDUCACAO E PESQUISA. 39(2):367-385. 2013 LA TÉCNICA DE ANÁLISIS DE INCIDENTES CRÍTICOS: UNA HERRAMIENTA PARA LA REFLEXIÓN SOBRE PRÁCTICAS DOCENTES EN CONVIVENCIA ESCOLAR. PSICOPERSPECTIVAS. 11(2):56-76. 2012 NORMATIVA Y REGLAMENTOS DE CONVIVENCIA ESCOLAR. ¿UNA OPORTUNIDAD O UNA CARGA PARA LA ESCUELA?. EDUCERE (ULA-VENEZUELA). 55:373-383. 2012 PROBLEMAS DE GESTIÓN ASOCIADOS AL LIDERAZGO COMO FUNCIÓN DIRECTIVA. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. XXXVIII(1):121-129. 2012 ANÁLISIS DE LA CONVIVENCIA ESCOLAR EN SEGUNDO CICLO BÁSICO DE LA COMUNIA (MUNICIPIO) DE TOMÉ: PERCEPCIÓN DE LOS AUTORES 2011 IMPACTO DE UN MODELO INTEGRADO DE INTERVENCIÓN EN ESCUELAS DE ALTA VULNERABILIDAD SITUADO EN EL TRABAJO DE AULA 2008 LA FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO DE SECUNDARIA EN CHILE. EL ESTADO DE LA CUESTIÓN Y SUS EFECTOS 2007 libro PENSAMIENTO Y CONVIVENCIA EN EL AULA: EL APORTE DE A FILOSOFÍA CON NIÑOS Y NIÑAS 2011