publicaciones seleccionadas artículo académico COLLABORATIVE WRITING OF ARGUMENTATIVE ESSAYS IN AN EFL BLENDED COURSE: CHILEAN PRE-SERVICE TEACHERS' PERCEPTIONS AND SELF-ASSESSMENT. IKALA, REVISTA DE LENGUAJE Y CULTURA. 25(2):307-327. 2020 METACOGNITIVE LITERACY FOR L2 LISTENING COMPREHENSION - PEDAGOGICAL UNDERPINNINGS FOR SPANISH AS A FOREIGN LANGUAGE (ELE). DOBLELE. 5:19-46. 2019 WHY SHOULD NEUROSCIENCE BE PART OF TEACHER TRAINING PROGRAMMES?. SYNERGIES CHILI. 15:45-56. 2019 COMPLEXITY, ACCURACY AND FLUENCY IN ORAL PERFORMANCE OF LEARNERS WITH DIFFERENT PROFICIENCY LEVELS OF ENGLISH AS L2. REVISTA SIGNOS. 51(96):3-23. 2018 COLLABORATIVE WRITING OF ARGUMENTATIVE TEXTS IN ENGLISH USING GOOGLE DRIVE. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 43(1):331-348. 2017 WRITTEN PRODUCTION OF ARGUMENTATIVE TEXTS IN ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE: TEACHING INNOVATION FOR DEVELOPING WRITING SKILLS WITH A COLLABORATIVE WEB 2.0 TOOL. PAIDEIA (UDEC-CONCEPCION). (56):143-168. 2015 ANGLICISM: AN ACTIVE WORD-FORMATION MECHANISM IN SPANISH. COLOMBIAN APPLIED LINGUISTICS JOURNAL. 16(1):40-54. 2014 COMPRENSIÓN AUDITIVA EN INGLÉS COMO L2: EFECTO DE LA ISNTRUCCIÓN EXPLÍCITA DE ESTRATEGIAS METACOGNITIVAS PARA SU DESARROLLO. RLA REVISTA DE LINGUISTICA TEORICA Y APLICADA. 50(1):69-93. 2012 EL PRÉSTAMO EN SESIS VARIEDADES GEOLECTALES DEL ESPAÑOL: UN ESTUDIO EN PRENSA ESCRITA. REVISTA SIGNOS. 45/80:280-299. 2012 ESTRATEGIAS COGNITIVAS EN LA COMPRENSIÓN AUDITIVA DEL INGLÉS COMO SEGUNDA LENGUA. LENGUAS MODERNAS (UCHILE- SANTIAGO). 36:25-44. 2010