publicaciones seleccionadas artículo académico RELATIONSHIP BETWEEN OCCUPATIONAL COMMITMENT AND TEACHING PRACTICES AMONG HEALTHCARE TEACHERS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 149:268-273. 2021 RESULTS OF A TRAINING ACTIVITY ABOUT EFFECTIVE FEEDBACK FOR INTERNSHIP CLINICAL PRECEPTORS IN CHILEAN UNIVERSITIES. REVISTA DE LA FUNDACIÓN EDUCACIÓN MÉDICA. 24(4):183-190. 2021 SATISFACTION WITH REMOTE TEACHING DURING THE FIRST SEMESTER OF THE COVID-19 CRISIS: PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF A SCALE FOR HEALTH STUDENTS. PLOS ONE. 16(4). 2021 STUDENTS' PERCEPTION ABOUT MISTREATMENT IN UNDERGRADUATE MEDICAL TRAINING. REVISTA MEDICA DE CHILE. 149(4):617-625. 2021 HOW DO HEALTH SCIENCES FACULTIES DEFINE: UNDERGRADUATE TEACHING PURPOSES?. REVISTA DE LA FUNDACIÓN EDUCACIÓN MÉDICA. 23(4):173-178. 2020 FROM THE CONCEPTION OF SCIENTIFIC DISCIPLINE TO THE NOTION OF DIDACTICS IN HEALTH CAREERS. REVISTA DE LA FUNDACIÓN EDUCACIÓN MÉDICA. 22(1):35-41. 2019 QUESTIONNAIRE ON CONCEPTIONS ABOUT TEACHING: FACTORIAL STRUCTURE AND RELIABILITY IN ACADEMICS OF HEALTH CAREERS IN CHILE. QUESTIONNAIRE ON CONCEPTIONS ABOUT TEACHING. JOURNAL OF THE PAKISTAN MEDICAL ASSOCIATION. 69(3):355-360. 2019 PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF A NEWLY DEVELOPED OCCUPATIONAL IDENTITY QUESTIONNAIRE FOR UNIVERSITY TEACHERS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 146(3):379-386. 2018 CIENCIA Y ENFERMERIA. CIENCIA Y ENFERMERIA. 23(1):77-87. 2017 INTERDISCIPLINARY EXPERIENCE FOR THE DESIGN OF HEALTH CARE PRODUCTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 145(10):1289-1299. 2017 REVISTA MEDICA DE CHILE. REVISTA MEDICA DE CHILE. 145(7):934-940. 2017 FACTOR ANALYSIS AND INTERNAL CONSISTENCY OF PEDAGOGICAL PRACTICES QUESTIONNAIRE AMONG HEALTH CARE TEACHERS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 144(6):795-805. 2016 FACTORS AFFECTING THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN UNDERGRADUATE MEDICAL SCHOOLS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 144:1343-1350. 2016 MOTIVATION AND SELF-DIRECTED LEARNING AMONG MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 144(5):664-670. 2016 FACTORIAL STRUCTURE AND RELIABILITY OF THE ACADEMIC SATISFACTION QUESTIONNAIRE ON CHILEAN MEDICAL STUDENTS. REVISTA IBEROAMERICANA DE DIAGNOSTICO Y EVALUACION-E AVALIACAO PSICOLOGICA. 2(40):73-82. 2015 FACTORS ASSOCIATED WITH SELF-DIRECTED LEARNING AMONG MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 143:374-382. 2015 HABILIDADES DE PENSAMIENTO COMO EJE DEL PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE EN CIENCIAS DE LA SALUD 2015 LEARNING STRATEGIES OF AUTONOMOUS MEDICAL STUDENTS. REVISTA MEDICA DE CHILE. 143:1579-1584. 2015 ESTRUCTURA FACTORIAL Y CONFIABILIDAD DEL INVENTARIO DE BURNOUT DE MASLACH EN UNIVERSITARIOS CHILENOS. REVISTA ARGENTINA DE CLINICA PSICOLOGICA. 21(3):255-263. 2012 BULLYING Y ACOSO EN LA FORMACIÓN MÉDICA DE POSTGRADO. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 8(1):45-51. 2011 IMPLEMENTACIÓN DE ASIGNATURAS PARA DESARROLLAR HABILIDADES DE COMUNICACIÓN EN LA FORMACIÓN MÉDICA.. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 8:59-59. 2011 DESEMPEÑO DE TUTORES-ALUMNOS Y TUTORES-DOCENTES EN DOS ASIGNATURAS DE MEDICINA UTILIZANDO APRENDIZAJE BASADO EN PROBLEMAS. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 7/2):173-174. 2010 REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 7(2):171-171. 2010 UTILIZACIÓN DE GRUPOS MULTIDISCIPLINARIOS EN LA ENSEÑANZA DE LA GERIARTRÍA CON METODOLOGÍA DE APRENDIZAJE BASADO EN PROBLEMAS. REVISTA DE EDUCACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD. 7(1):93-93. 2010