publicaciones seleccionadas artículo académico PERCEPTIONS OF FUTURE EARLY CHILDHOOD EDUCATORS ABOUT CITIZENSHIP EDUCATION. MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION. 14:1-26. 2022 PERCEPTIONS OF HIGH SCHOOL STUDENTS ABOUT THE RIGHTS OF MIGRANTS. PRAXIS EDUCATIVA (ARGENTINA). 26(3):1-22. 2022 TEACHING A CONTROVERSIAL PAST FROM A POLARIZED PRESENT: HISTORICAL MEMORY IN SPAIN FROM A TEACHING PERSPECTIVE. REVISTA DE ESTUDIOS SOCIALES (COLOMBIA). (81):93-112. 2022 TEACHING HISTORY IN A POST-PANDEMIC WORLD: THE PERCEPTIONS OF TEACHERS ON TRAINING. FRONTIERS IN EDUCATION. 7. 2022 SCHOOL AND PARTICIPATION. THE IMPLEMENTATION OF A CITIZEN TRAINING PLAN IN EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN CHILE. ACTUALIDADES INVESTIGATIVAS EN EDUCACION. 21(1):1-29. 2021 HISTORICAL EMPATHY IN FUTURE PRIMARY TEACHERS: THE CHILD LABOR IN THE 19TH CENTURY. EDUCACAO E PESQUISA. 46:1-16. 2020 MIGRATION AND SCHOOL: PERCEPTIONS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ABOUT MIGRANT CHILDREN. REVISTA ELECTRONICA EDUCARE (EDUCARE ELECTRONIC JOURNAL). 25(1):1-21. 2020 SCHOOL AND CITIZENSHIP EDUCATION: CONCEPTIONS OF CITIZENSHIP, CITIZEN EDUCATION AND THE ROLE OF THE SCHOOL. REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO. 22(2):137-149. 2019 TEACHER KNOWLEDGE AND BELIEFS AND THEIR RELATIONSHIP WITH THE PURPOSE OF TEACHING RECENT HISTORY. THE TRANSITION TO DEMOCRACY IN SPAIN AS A CONTROVERSIAL CASE. REVISTA DE EDUCACION. (383):11-35. 2019 WHAT DOES IT MEAN TO BE A CITIZEN? A COMPARATIVE STUDY OF TEACHERS' CONCEPTIONS IN SPAIN AND CHILE. EDUCATION AS CHANGE . 23:1-24. 2019 PERCEPTION OF STUDENTS WHO ENTER TO STUDY PEDAGOGY OF WHAT A GOOD CITIZEN IS, PUBLIC INSTITUTIONS AND THE EFFECTIVENESS OF POLITICAL ACTION. EDUCACION (PUCP-PERU). XXVII(52):63-80. 2018 THE CHILEAN DEMOCRATIC TRANSITION: AN AGREED PROCESS OR SHARP RUPTURE?: A VIEW FROM THE PERSPECTIVE OF SECONDARY STUDENTS. TEMPO E ARGUMENTO. 10(24):247-278. 2018 STRATEGIES AND RESOURCES EMPLOYED BY THE STUDENT'S MOVEMENT DURING 2011. UNIVERSUM. 32(1):137-157. 2017 EL NECESARIO VÍNCULO ENTRE PASADO, PRESENTE Y FUTURO, LA PERSPECTIVA HISTORICA DESDE LA ENSEÑANZA. IBER DIDÀCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA. 22(83):7-12. 2016 PERCEPCIONES DEL ESTUDIANTADO SOBRE LA POLÍTICA, LOS PARTIDOS POLÍTICOS Y LAS PERSONAS DEDICADAS A LA POLÍTICA AL FINALIZAR LA EDUCACIÓN SECUNDARIA EN CHILE. REVISTA ELECTRONICA EDUCARE (EDUCARE ELECTRONIC JOURNAL). 20(1):1-16. 2016 POLITICAL PARTICIPATION AND OPPORTUNITIES FOR WOMAN IN CHILE, AS PERCEVEID BY FIRST-YEAR STUDENTS AT THE UNIVERSITY OF CONCEPCIÓN. REVISTA CHILENA DE DERECHO Y CIENCIA POLITICA (UCT- TEMUCO). 7(2):157-185. 2016 PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS Y COMPETENCIAS CIUDADANAS: EL CASO DEL DOCENTE DE HISTORIA EN CHILE. ACTUALIDADES INVESTIGATIVAS EN EDUCACION. 15(3):1-21. 2015 CADERNOS DE PESQUISA (FUND. CARLOS CHAGAS - SAO PAULO, BRASIL). CADERNOS DE PESQUISA (FUND. CARLOS CHAGAS - SAO PAULO, BRASIL). 44(154):960-980. 2014 LA FORMACIÓN CIUDADANA EN LA ESCUELA: PROBLEMAS Y DESAFÍOS. REVISTA ELECTRONICA EDUCARE (EDUCARE ELECTRONIC JOURNAL). 18(2):233-245. 2014 EL PROFESORADO Y SU ROL EN LA FORMACIÓN DE LOS NUEVOS CIUDADANOS: DESFASES ENTRE LAS COMPRENSIONES, LAS ACTUACIONES Y LAS EXPECTATIVAS. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 1(2013):217-237. 2013 PERCEPCIONES DEL ESTUDIANTADO SOBRE LA DEMOCRACIA Y LOS DERECHOS HUMANOS AL FINALIZAR LA EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA: UN ESTUDIO DESDE LAS AULAS DE HISTORIA.. PSICOPERSPECTIVAS. 12:95-115. 2013 RELACIONES DIALÉCTICAS ANTAGÓNICAS ENTRE LA CULTURA ESCOLAR FAMILIAR DE NIÑOS Y NIÑAS EN CONTEXTOS VULNERABLES. UNIVERSUM. 1:129-148. 2013 EL ESTUDIANTADO Y LA FORMACIÓN CIUDADANA EN LA ESCUELA. UN ESTUDIO DESDE LAS CLASES DE HISTORIA. REVISTA ESCUELA DE HISTORIA. 11(2):1-9. 2012 PROYECTO TRADDEC. PERCEPCIONES DEL PROFESORADO CHILENO. IBER DIDÀCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA. 67:40-46. 2011 PERCEPCIÓN DEL ESTUDIANTADO DE ENSEÑANZA BÁSICA SOBRE EL ROL DEL ESTADO, LAS INSTITUCIONES PÚBLICAS, LA DEMOCRACIA, LA CIUDADANÍA Y LOS DERECHOS DE LAS MUJERES Y DE LOS INMIGRANTES. ESTUDIOS PEDAGOGICOS. 36(2):153-175. 2010 IBER DIDÀCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA. IBER DIDÀCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA. 61:83-100. 2009 DESARROLLAR COMPETENCIAS. UN DESAFÍO DE LOS PROFESORES DE PRIMARIA 2008 COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS GENERALES DE LOS PROFESORRES DE HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES. IBER DIDÀCTICA DE LAS CIENCIAS SOCIALES, GEOGRAFÍA E HISTORIA. 54:85-94. 2007 EL PROFESOR DE HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES Y SU ACTIVIDAD PROFESIONAL PARTICULAR. PAIDEIA (UDEC-CONCEPCION). 42:111-132. 2007 HISTORY AND SOCIAL SCIENCE TEACHERS' PERCEPTIONS OF THEIR PROFESSION 2007 PERCEPCIONES DE LOS PROFESORES DE HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES DE SU ACTIVIDAD PROFESIONAL COMO PROFESOR 2006 PERCEPCIONES DE LOS PROFESORES DE HISTORIA Y CIENCIAS SOCIALES DE SU PROFESIÓN. UN ESTUDIO FENOMENOLÓGICO 2006 IDEAS PREVIAS ACERCA DE LA HISTORIA. CASO: ESTUDIANTES DE PRIMER AÑO DE SECUNDARIA, CHILE 2005 libro LA ENZEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS SOCIALES 2009